ثبت آگهی رایگان

استفاده از باریت در جذب اشعه

توجه:
این آگهی منقضی شده و فاقد اعتبار است.

باریت (BaSo4) ماده معدنی از سولفات باریم است. رنگ این ماده معمولا سفید متمایل به خاکستری است اما با تغییر میزان خلوص می تواند تغییر کند. باریت به دلیل فراوانی در اکثر نقاط جهان و همچنین ویژگی های منحصر به فردش دارای کاربردهای فراوان در صنایع مختلف است. از ویژگی های مهم این ماده می توان به وزن مخصوص نسبتا بالای آن (4.25 gr/cm3) اشاره کرد، و از این رو به کریستال سنگین نیز معروف است. وزن مخصوص بالا، حلالیت بسیار پایین و خنثی بودن از لحاظ شیمیایی و فیزیکی از جمله ویژگی های مهم باریت محسوب می شود.


از باریت برای ساخت لباس های عایق به دلیل جذب پرتوی های اشعه گاما و ایکس، و همچنین در صنعت شیشه سازی و سرامیک به دلیل همگن کردن ماده مذاب و کاهش حباب و افزایش درخشندگی و شفافیت کاربرد دارد. به علاوه نوع مخصوص آن در ساخت دیوارهای سپرامواج رادیواکتیویته در نیروگاه‌ها، اماکن حاوی ضایعات اتمی، مراکز تحقیقات اتمی و آزمایشگاههای رادیوتراپی استفاده می‌شود. استفاده از باریت باعث می‌شود که از مصرف سپرهای گران سرب کاسته شود.

شرکت زمین کاو تأمین کننده باریت مورد نیاز با بهترین کیفیت جهت مصارف نیروگاه‌ها می¬باشد.

توجه:
آگهی نامه هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال استفاده شما از وب سایت ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر شرایط استفاده از آگهی نامه را مطالعه نمایید.

آگهی های مرتبط