ثبت آگهی رایگان

اکچویتور (عملگر)

توجه:
این آگهی منقضی شده و فاقد اعتبار است.

اکچویتور (Actuator) در لغت به معنای عملگر است و می¬‌توان گفت آخرین تجهیز یک کنترلر است که دستور کنترلی را به اجرا در می‌¬آورد. در واقع یک دستور برقی را با استفاده از یک منبع تغذیه به یک عمل مکانیکی تبدیل می¬‌کند. این عمل مکانیکی باید ویژگی¬ هایی داشته باشد: به اندازه کافی سریع باشد، دقیق باشد و حداقل انرژی ممکن را لازم داشته باشد. پرکاربرد¬ترین موارد مصرف اکچویتورها در باز و بسته کردن شیر¬ها است. معمولا از اکچویتورها در مواردی که از لحاظ ایمنی نیاز به قطع سریع جریان است، گشتاور زیادی مورد نیاز است، لزوم دسترسی به شیر از راه دور است و یا دسترسی سریع مورد نیاز است، استفاده می‌¬شود. این اکچویتور¬ها بسته به نوع منبع انرژی و حرکتی که ایجاد می¬‌کنند به دسته¬‌های: الکتریکی، هیدرولیکی، پنوماتیکی با حرکت خطی و دورانی تقسیم می¬‌شوند.

انواع اکچویتور (Actuator) از منظر عامل حرکت

اکچویتور برقی

نوع مدرن اکچویتور (Actuator) ها هستند که از یک موتور الکتریکی برای تامین انرژی مورد نیاز بهره می¬‌گیرد. این نوع اکچویتور¬ها از یک موتور الکتریکی، سیستم کنترلی، گیربکس و سوئیچ حدی تشکیل می¬‌شوند. در این اکچویتور¬ها با استفاده از گیربکس، سرعت موتور الکتریکی را کاهش داد و به سرعت دورانی مطلوب رسید.

اکچویتور پنوماتیکی

برای اکچویتر پنوماتیک دو مدل عمده وجود دارد

• اکچوتید دیافراگمی

• اکچویتور پیستونی

این اکچویتور ها طوری طراحی شده اند که در یک تغییر مشخص در فشار هوا تغییر قابل توجه ای در ولو داده و آنرا از کاملا بسته به کاملا باز تغییر می دهند.

اکچویتور هیدرولیکی

از پرکاربرد¬ترین اکچویتورها در زمینه شیر¬های صنعتی هستند. قیمت مناسبی دارند و تامین کننده انرژی آن¬ها که هوای فشرده است در اغلب محیط¬های صنعتی در دسترس است. همچنین این نوع از اکچویتورها ساختار ساده‌¬تری نسبت به دو نوع دیگر دارند و از این بابت هزینه تعمیر و نگهداری پایین‌¬تری نیز دارند. این اکچویتور¬ها دو نوع حرکت چرخشی و خطی را پوشش می‌¬دهند و بر روی سایز¬¬های مختلف شیر نیز قابل نصب هستند.

انواع اکچویتور بر حسب نوع حرکت

- خطی - چرخشی

فاکتورهای موثر در انتخاب اکچویتور

برند¬ها و مدل¬های گوناگونی از عملگر در بازار موجود است. بنابراین برای انتخاب یک اکچویتور مناسب باید فاکتور¬های زیادی را بررسی کنیم. . یکی از مهمترین عامل¬‌های تاثیرگذار در انتخاب اکچویتور، اندازه و نوع اتصال خروجی آن که به شیر است. بنابراین با توجه به نوع و اندازه اتصال شیر مورد نظر باید اکچویتور مناسب با آن را انتخاب کرد.

فاکتور دیگر تاثیرگذار در انتخاب اکچویتور، گشتاور خروجی ای است که می¬تواند تولید کند. شیرها با توجه به اندازه و نوعی که دارند، گشتاور¬های مختلفی برای باز و بسته کردن آن¬ها مورد نیاز است. بنابراین باید اکچویتوری انتخاب شود که بتواند گشتاور مورد نیاز برای باز و بسته کردن پمپ را تامین کند. در غیر اینصورت اکچویتور بی‌فایده خواهد بود.

زاویه چرخش اکچویتور ( Actuator )، دیگر فاکتور تاثیرگذار در انتخاب اکچویتور است. هر شیر با توجه به نوع آن و محلی که نصب شده است لازم است تا درصد خاصی باز و بسته شود، بنابراین اکچویتوری باید برای آن انتخاب شود که ارائه دهنده آن مقدار زاویه باشد.

دفتر مهندسی تام آرا(فروشگاه ابزارصنعت) توانسته انواع محصولات با کیفیت بالا و درجه 1 اعم ازشیر برقی و انگل ولو وانواع اکچویتور و جک را به مشتریان خود ارائه نماید و خلا بازار را از محصولات اروپایی پر کند

برای کسب اطلاع از قیمت ها و محصولات دیگر میتوانید

با شماره های زیر تماس بگیرید یا در واتس آپ پیام بگذارید

توجه:
آگهی نامه هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال استفاده شما از وب سایت ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر شرایط استفاده از آگهی نامه را مطالعه نمایید.

آگهی های مرتبط